Bergsmansgatan 22, Karlskoga 0586-505 32 kontakt@bevarainredning.com

onsdag 3 augusti 2016

Fixa stilen med textiler


Har förut skrivit om hur mycket man kan göra för ett rums uttryck genom att lägga till olika textiler och idag ska jag visa några exempel på det.
En vacker klassisk soffa som denna är stilren nytapetserad i ett aktuellt tyg men stilen kan förändras med små medel.
Rocka till den med ett par coola kuddar!











































Till den här ljuvliga soffan har jag valt att behålla den klassiska stilen men ändå ge den en lite mer lekfull känsla med en kudde med härligt tryck.




Gardin kappor är något som är ganska bortglömt idag men jag tycker att soffan förtjänar en gardin som både är enkel och arbetad och då blir denna perfekt.
Jag skulle dock inte ha några längder till utan fylla fönsterkarmen med riktigt stora krukor med massor av blomster - på så sätt tar man även upp grönskan på kudden.










Teakskåpet har fått en svart ram som ger den en fin stilbrytning mellan Retro och nytt och jag har valt att förstärka Retro känslan med en gardin med samma känsla - också här har jag valt en kappa och den skulle jag kombinera på samma sätt - utan längder.
I fönsterkarmen skulle jag ha udda blomkrukor blandat med gamla burkar och andra detaljer i samma stil.








Grafiska mönster blir fina att blanda och håller man sig inom samma färgskala ger det en lugnare känsla än om man blandar för många färger.
Bokhyllan med tapet från Svensk tenn får här vara basen.































Alla gardiner samt kuddar kommer från Rosahuset

Hoppas jag kunnat ge lite inspiration till att leka med tyger och olika kombinationer - ibland kan det räcka med att byta gardiner från rum till rum för att förnya sig därhemma! / Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar