Bergsmansgatan 22, Karlskoga 0586-505 32 kontakt@bevarainredning.com

måndag 4 juli 2016

Ljusa favoriter



Eftersom jag själv är svag för svart och saker i färg vill veckans favoriter gärna bli i de tonerna.
Nu vill jag dock börja veckan med några ljusa favoriter - helt enkelt för att omväxling förnöjer.
Håll tillgodo - denna vecka väljer jag:




I mitt matrum vill jag självklart ha en Gustaviansk klassiker , och jag väljer en grupp med lite stramare stolar för en lite cool och aktuell stil.
Kan ju inte låta bli att blanda in lite färg så bordet med en mild grön skiva får stå längs med ena väggen.
Det kan jag använda som sideboard och även ha som extra bord när jag vill pyssla!





 Naturligtvis lyxar jag till det med en kristallkrona - eller två!






 Små bord man kan flytta runt och anpassa möbleringen efter antal gäster eller andra behov har jag naturligtvis ett antal av. Det fina bordet med lejontassar passar mig extra bra eftersom det har uppfällbara klaffar.








 Emmafåtöljer måste jag så klart också ha ett gäng -  både för att de är små och smidiga med ändå så bekväma och modellen håller i stil år efter år - en klassiker att lita på!







Alla mina vackra kristallglas förvarar jag i ett skåp med vitrindörrar så att de inte göms undan.
Lite måste man ju få drömma.. / Karin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar