Bergsmansgatan 22, Karlskoga 0586-505 32 kontakt@bevarainredning.com

måndag 2 mars 2015

Trendspaning- Naturmaterial



För ett tag sedan kom jag på att jag absolut måste få tag i Monstera- stjälkar att dekorera med, helst i plast så att de överlevde mer än en vecka hemma hos mig. Varför jag just skulle ha dessa var för att jag tyckte att de har en fin form och är fylliga i sin enkelhet. Hur jag kom på just dessa blad är en gåta. 
Förmodligen har jag sett dessa enkla blad på någon bild och undermedvetet registrerat detta för nu när man tittar mer noga på bilder och inredningsprogram mm ser man dessa blad överallt. Som en del i ett stilleben eller som ett artprint på en avskalad vägg. 
Jag fascineras över hur mycket vi faktiskt påverkas av det vi ser utan att vi från början registrerar det.
(Bild lånad från ettrumtill.elledecoration.se




Vi ser även kaktusar, pappåsar, lerkrukor, marmor, rotting, ull, skinn och horn från alla möjliga djur i inredningen just nu. Vi väljer allt mer även att behålla möblerna trärena, eller i alla fall utan att täcka dom med färg.

Hur inreder du ditt hem med naturmaterial och vilka växter satsar du på i vår? 

Dela gärna med dig av tips och idéer hur du blandar in detta i din inredning.

Trevlig kväll!
//Liv




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar